fbpx

Merhabalar herkeze,

Bugun arabamla kamp yolculuklarımdan birisi olan Canadanin batısında bulunan rocky daglari civarındaki BANF ve JASPER ulusal parkındaki bazı goruntelerimi aktarmak istedim. Bu süreçte videodan çok resim çektiğim icin, video içerisinde bolca resim bulunacak.

Jasper and BANF arasındaki bu muhteşem görüntüleri saklayan ve kampcilarin akın ettigi 3 saatlik yani yaklaşık 230 kilometrelik yolu görmek ve yasamak icin, 2018 Temmuzundan Torontodan yola ciktim.
Buraya arabayla gitmemdeki sebeblerden en birincisi uçakla gittiğim taktirde olabilecek masraflar ve yol uzerinde kaciracagim yüzlerce güzellikti acikcasi, ve iyikide boyle bir karar versimisim demekten kendimi alamadım.

Daha önce Kanadayi hep düzlük bir alan zannediyordum, arada ufak tepeler görsem dahi bir ova zannediyordum hep kanadayi ve özellikle Ontario bölgesini. Jasper ulusal parka kadar surecek olan ilk sürüşüm ortalama 3500 km surecekti ve ortalama 3 gunde tamamlamayı planliyordum. Benim Ontario bölgesinden çıkmam yaklaşık 16 saatimi aldi bunun nedeni ise Torontodan direk çapraz bir cikis olmaması ve kuzeye North Bay’e kadar gidip oradan da batıya doğru yolculuga devam etmemdi.

Torontodan cikisimdan yaklaşık 6 ila 8 saat sonrasında çok güzel dağlık manzaralar, benzin istasyonlarının nadir olduğu yollardan gecmeye başladım. Bu yolculuk suresinde bir litre benzinin fiyatı ortalama 1.3 – 1.4 CAD idi yani yaz donemlerinin en pahalı donemine denk gelmiştim.

Yol uzerinde giderken 2, 3 saatlik kamplar yapıyor, enerjimi topladıktan sonra yoluma devam ediyordum. Yaklaşık, 6 defa depoyu fulleyip, 5 sefer kamp icin durup, 10 sefer yemek molasından sonra Jasper yakınlarındaki bir kasabaya varip, alisverisimi yaptıktan sonra 4 günlük Icefield Parkway turuna baslamak icin Jasper Ulusal parkından giriş yaptım.

Burada 7 dağın ortasında bulunan bir sıcak kaynak suyuna girip 1 gece burada konaklayıp ertesi günü yola cikacaktim. Bu süreçte yolda bir ufak ayıyla karsilasip bir sure ardinda araba surdukden sonra yoluma yani Icefield Parkway e doğrular girmeye başladım.

Jasper Ulusal parkin içerisinde bildiginiz kasaba tarzı turistik bir ortam kurulmuş ve çok güzel manzaraları olan yerler vardi, buraları gordukdan sonra yola koyuldum. Tabiki bu yolu koru korune 3 saatte bitirmek istemiyordum, durulması gereken bir cogu akarsu, şelale ve gol vardi.

Gollerden bazıları şöyle, Bow Golu, Peyto Golu, Mistaya Kanyonu, Bridal Veil Selalesi, Waterfowl Golu, Tangle Creek Selalesi, Sunwapta Selalesi, Athabasca Selalesi,  Valley of the Five Selalesi.

Bu golleri ziyaretim sırasında arabamı bir koseye çekip yemek hazırlamak ve yemekleri bu görüntülere bakarak yemek tamamiyle paha biçilemez bir tecrübe idi. Keske video çekme olayına o donemde başlasaydım diyorum simdi, çünkü elimde resimden baska hiç bir görüntü yok malesef.

Icefield parkway sonlarında Lake Louise uğradım, en çok turist çeken mekanlardan bitanesi, ve burada buzullara ulaşmak icin yaklaşık 2 saat yol gittikten sonra Lake Louise akan buzullara ulaştım. Senenin en sıcak zamanları olmasina rağmen buralar soğuktu ve hala buzlar duruyordu.

Sonrasında, Banf gibi güzel biryerde bir kaynak suyu daha bulmuş ve girmiştim. Banf’de 2 gece daha kap yapıp etraftaki güzel manzaraları gordukden sonra America uzerinden dönüş yolculuguma başlayıp toplamda gezimi tam 10 gün de tamamlamistim.

Firsatim olursa, tekrardan boyle bir yolculugu yapmak istiyorum ilerleyen zamanlarda, ama şimdilik elimde olan bu resimler, ve ilerleyen zamanlarda nerede olacağım, nerelerden sizinle video yahut resim paylasacagim bilmiyorum ama herzaman boyle güzellikler görmek ve paylaşmak isterim ve umarım isteyen herkezinde fırsatı olur birgun.